Het vraagstuk voor de Business Analist
De opdrachtgever van Entrador heeft voor de afdeling die verantwoordelijk was voor de exploitatie van vastgoed de overstap gemaakt naar een nieuw tijdsregistratiesysteem. In de loop van het jaar werd het tijdsregistratiesysteem uitgerold naar andere afdelingen binnen de organisatie. Uiteraard hebben andere afdelingen uiteenlopende eisen en wensen. Een dergelijke stap komt vaker voor en als Business Analist kan je dan onderzoeken wat de eisen en wensen zijn, of het systeem aangepast moet worden of dat de processen aangepast moeten worden.
Als we het hebben over verschillende afdelingen binnen deze specifieke organisatie dan moet je denken aan Inzameling Markten, Havens en Marketing en Communicatie. Zeer uiteenlopende afdelingen wat maakt dat het ook logisch is dat zij andere eisen en wensen hebben omtrent de uitrol van dit systeem binnen hun afdeling.
De hoofdtaken voor de Business Analist binnen het project
Eigenlijk kunnen binnen dit specifieke project voor het tijdregistratiesysteem de hoofdtaken worden opgedeeld in twee categorieën:
- Het analyseren van de geschiktheid van het tijdsregistratiesysteem voor de nieuwe afdelingen.
- Het configureren van de applicatie voor de goedgekeurde afdelingen.